Беларусь - Астраханская вобласць. Бакі абмеркавалі новыя кантракты

29 августа 2018

Рэгіянальнае супрацоўніцтва - як лакаматыў і эканамічны падмурак саюзніцкіх адносін. Бізнес-планы на гэтым тыдні ў Мінску з Беларуссю звярала Астраханская вобласць. Узаемаінтарэсы дзелавыя колы гэтага расійскага рэгіёна на чале з губернатарам сёння прадметна абмяркоўвалі на розных узроўнях - ад сустрэч ва ўрадзе да дэталёвай прапрацоўкі пытанняў на вытворчых пляцоўках. Цікавасць - у першую чаргу да нашага машынабудавання, сельскай гаспадаркі, у прыватнасці, малочкі. Адзначу, адносіны Мінска і Астрахані, зрэшты, як і шматлікіх расійскіх рэгіёнаў, не з чыстага ліста. За паўгода тавараабарот перавысіў 20 мільёнаў долараў (рост амаль 60%). Гатовыя ісці далей - партнёры ўпэўненыя: бізнесу дзвюх краін зараз важна ствараць і сумесныя праекты ў рамках Саюзнай дзяржавы, якія будуць канкурэнтаздольныя на сусветным рынку. Прадметная гутарка на гэтую тэму адбудзецца на V Форуме рэгіёнаў Беларусі і Расіі, які пройдзе ў кастрычніку ў Магілёве. З падрабязнасцямі цяперашняга візіту дэлегацыі з Астрахані наш карэспандэнт Вераніка Бута.

Гэта машынабудаванне. Губернатар прызнаецца: ехаў у Мінск з мэтай "памацаць беларускі электрычны транспарт". Шмат аб ім чуў, але вось у справе бачыць яшчэ не даводзілася. Сёння гэта выправілі.

На поўдні Расіі ў куплі нашых электробусаў зацікаўленыя. З першымі пастаўкамі дамовіліся вызначыцца на працягу месяца.

Разлічваюць скарыстацца схемамі, якія ёсць у Беларусі для падтрымкі экспарту. Бо размова аб транспарце заўтрашняга дня. І без дапамогі дзяржавы гэтае задавальненне стукне па бюджэце рэгіёна. У нашым урадзе падтрымка знойдзеная. Прэм'ер прапаноўвае ёй скарыстацца і мясцовым аграрыям.

Астраханскія фермеры беларускую тэхніку ведаюць добра. Летась рэгіён закупіў 240 нашых трактароў. Так, быў час, калі паўднёвыя палі Расіі апрацоўвалі амерыканскія машыны, але прынята рашэнне зноў вярнуцца да маркі "Зроблена ў Беларусі" - кошт меншы, а па якасці зусім не саступае, гавораць мясцовыя фермеры.

Сёння ва ўрадзе абмеркавалі магчымасці адкрыцця ў Астрахані гандлёва-сэрвіснага цэнтра МТЗ. "Амкадор" гатовы наладзіць пастаўкі дарожна-будаўнічай тэхнікі. Але ва ўмовах адкрытых эканомік трэба рабіць агульны бізнес. Гэта значыць - ствараць сумесныя праекты, якія будуць канкурэнтаздольныя на сусветным рынку.

Размова аб спецыяльных умовах гандлю на рынках Казахстана, Расіі, Ірана, Азербайджана і Туркменістана - так званай прыкаспійскай пяцёркі. Геаграфічнае становішча Астраханскай вобласці магло быць на руку і нашым нафтавікам. На думку беларускага прэм'ера, Беларусь гатовая паўдзельнічаць у распрацоўцы на каспійскім шэльфе радовішчаў чорнага золата.

А пакуль вынікі года мінулага. З аднаго боку, тавараабарот павялічыўся на 40%. З другога боку, лічба нашага партнёрства пакуль па-ранейшаму невысокая - без малога 30 млн. долараў. Сёлета тэмп росту яшчэ вышэйшы, але бакі абяцаюць: новыя кантракты (а падпісаць іх плануюць у кастрычніку) значна дададуць у скарбонку нашага тавараабароту.

Своеасаблівым брэндам на астраханскім рынку сталі беларускія прадукты - адчыненыя 5 магазінаў. Для мясцовых пакупнікоў натуральная якасць - за гэтыя гады ўжо не проста рэкламны слоган.

Сетка магазінаў беларускага абутку, беларускай мэблі, беларускай касметыкі і беларускага трыкатажу. Нашы брэнды там ведаюць добра.

Абмеркавалі ў Мінску і пытанні медыцыны. Беларускія кардыялогіі падзеляцца досведам з астраханскімі калегамі.

Вынік працы трох дзён: паразуменне знойдзена па ўсіх пазіцыях - ад прамысловасці да пытанняў гуманітарных.

Дэлегацыя адправілася ў Астрахань з адказамі на ўсе пытанні, а праз месяц гатовая вярнуцца да нас ужо з кантрактамі.