Сур'ёзныя парушэнні пры будаўніцтве моста праз Заходнюю Дзвіну

2 августа 2016

Камітэт дзяржкантролю Беларусі выявіў сур'ёзныя парушэнні пры будаўніцтве  моста праз Заходнюю Дзвіну ў пасёлку Руба. Грошы на яго ўзвядзенне  вылучаныя з дзяржаўнага бюджэту. Праўда, вось эканоміць іх,  як высветлілася, ніхто не збіраўся. У выніку безгаспадарчага тандэму заказчыка і генпадрадчыка шкода склала вялікую суму. У нюансах будаўнічай кухні разам з супрацоўнікамі дзяржкантролю разбіралася Марына Раманоўская

Будаўніцтва моста праз Заходнюю Дзвіну ў пасёлку Руба пачалося больш як год таму. Зараз тут на ўсю моц кіпіць праца. Пры дапамозе спецыяльнай тэхнікі будаўнікі ўзводзяць складаныя інжынерныя канструкцыі. І заказчык, і падрадчык - вядомыя кампаніі, якія спецыялізуюцца менавіта на будаўніцтве такіх маштабных аб'ектаў. Праўда, гэтым разам дзяржаўныя кантралёры ў іх працы выявілі некалькі сур'ёзных парушэнняў.

Анатоль Званцоў, начальнік аддзела КДК Віцебскай вобласці: "Па выніках падрадных таргоў у парушэнне патрабавання заканадаўства былі прынятыя рашэнні і занесеныя дадатковыя пагадненні да дамовы, якая была падпісана па выніках падрадных таргоў, што, у прынцыпе, і з'явілася следствам завышэння будаўнічых работ".

Больш за чатырнаццаць на момант праверкі недэнамінаваных мільярдаў рублёў. Менавіта на такую суму павярнуліся неіснуючыя выдаткі і завышаны кошт працы. Не эканомілі бюджэтныя грошы, як высветлілі спецыялісты, яшчэ з моманту праектавання моста.

Да прыкладу, выкарыстанне былых ва ўжыванні шпал, кастылёў і накладак для рэйкавых пуцей заказчык не разглядаў. Падрадчык жа вырашыў на гэтым зарабіць. І замест новых матэрыялаў, якія былі ўключаныя ў каштарыс, выкарыстаў старыя. Фактычна кошт рэйкавых пуцей, гавораць спецыялісты, апынулася ў дваццаць разоў меншай, чым значылася ў дакументах. Сэканоміць у падрадчыка атрымалася. Праўда, у гэтым выпадку толькі для сябе.

Дзмітрый Звоннік, дырэктар мостабудаўнічага ўпраўлення №5 ААТ "Мастабуд" г. Віцебска: "У нас быў праект, у нас быў дагавор. Работа сама зробленая. Было пытанне ў выкарыстанні матэрыялаў другасных. У нас быў праект, у нас быў дагавор. Мы працавалі з былымі ў выкарыстанні матэрыяламі, але не ўсюды. У палове выпадкаў. І атрымалася розніца".

Без малога мільярд недэнамінаваных рублёў. Столькі каштавала выкарыстанне плывучага крана пры будаўніцтве моста. На паперах спецтэхніка адрабіла больш за сто дзён. Па факце ж грузападымальны кран так і не з'явіўся на будпляцоўцы. Але нягледзячы на гэта дырэктар кампаніі-заказчыка ўпэўнены: ні на якасць, ні на тэрміны працы гэта не паўплывала.  

Адам Канопліч, гендырэктар РУП "Віцебскаўтадар": "Адбылася сітуацыя, у якой не выкарыстоўваўся плывучы кран. Будаўнікі выкарысталі іншыя сродкі. У тым ліку пад'ёмны казловы кран на пантоне. Так, магчыма, можна было звярнуць увагу. І пералічыць".

Шкода, якую панесла дзяржава, часткова кампенсавана. Матэрыялы праверкі дзяржкантролю вывучаюць праваахоўныя органы.

Будаўніцтва моста ў пасёлку Руба працягваецца. Яго адкрыццё запланавана ў наступным годзе. Зрабіць, гавораць спецыялісты, яшчэ трэба шмат. Праўда, зараз да сваёй працы яны абяцаюць ставіцца больш адказна і ўважліва.