Заўтра Аляксандр Лукашэнка правядзе сустрэчу з беларускімі і замежнымі СМІ

28 января 2015

Размова з журналістамі ў графіку Кіраўніка дзяржавы займае асаблівае месца. Традыцыйна, мінімум раз на год, Прэзідэнт сустракаецца з тымі, хто піша пра Беларусь на розныя тэмы і ў розных жанрах. Аднак сёлета, як чакаецца, звыклую форму прэс-канферэнцыі зменіць новы фармат. У Палацы Незалежнасці адбудзецца вельмі адкрыты дыялог Прэзідэнта з журналістамі і мас-медыя з усяго свету. Акрэдытацыю на ўдзел у прэс-канферэнцыі атрымалі амаль 3 сотні журналістаў - ад нашых раённых газет і інтэрнэт-парталаў да найбуйнейшых медыя-холдынгаў Беларусі, Заходняй Еўропы, ЗША і Азіі. І кожны з іх зможа задаць абсалютна любое пытанне. Ці ўсё гатова і што канкрэтна маюць намер абмеркаваць з Кіраўніком дзяржавы журналісты - высвятляў Андрэй Крывашэеў.

Апошняя, ювелірная настройка тэлевізійнай станцыі, камер і мікрафонаў у зале перад заўтрашнім адкрытым дыялогам Прэзідэнта з журналістамі. Улічваючы ўзровень і значнасць падзеі - у гэтай справе няма дробязяў. Усё - ад найменшага ценю да руху камер - правяраецца і адточваецца да аўтаматызму. Выклік тэхнічнай і рэжысёрскай групе тым больш складаны, што Палац Незалежнасці ўпершыню прымае такі фармат зносін улады з уладай чацвёртай - прэсай.

Спакой кіраўніка рэжысёрскай групы вытлумачальны: Ілля Крэўчык чвэрць стагоддзя на тэлебачанні, з іх 15 - за рэжысёрскім пультам. Выдаваў у эфір самыя знакавыя медыйныя падзеі. Ад рэгіянальных самітаў да ўрачыстых цырымоній на вышэйшым узроўні. Заўтра ў аб'ектывы тэлекамер трапяць звыш 2,5 сотні журналістаў, прычым у новым для сябе фармаце - удзельнікаў дыскусіі. Г.з. не проста агучыць пытанне, але сфармуляваць запыт, ініцыятыву або праблему сваёй аўдыторыі.

Акрамя традыцыйных сусветных і нацыянальных СМІ, у адкрытым дыялогу заўтра прымуць актыўны ўдзел інтэрнэт-выданні і парталы. Яны ўжо абагульняюць запыты ад самай хуткарослай ва Усходняй Еўропе інтэрнэт-аўдыторыі - беларускай. 5,5 мільёна карыстальнікаў. Шэраг парталаў ужо ведаюць парадак тэм па папулярнасці. У топе - сітуацыя ва Украіне і міратворчая пазіцыя афіцыйнага Мінска, стабільнасць эканомікі ў цэлым і рубля ў прыватнасці. Але ёсць і ўнікальныя запыты - напрыклад, развіццё т. з. грамадзянскай журналістыкі або папраўкі аб блогерах у законе аб СМІ.

Зрэшты, дзяліць рэдакцыі на традыцыйныя і новыя ўжо не зусім карэктна -большасць выданняў актыўныя і ў глабальнай павуціне. Гэта пытанне выжывання і развіцця - упэўненыя ў "Гродненской правде".

Павел Сухарукаў, галоўны рэдактар газеты "Гродненская правда": "Проста быць друкаваным выданнем - гэтага мала. І вось у эканамічным сэнсе гэтага слова - складана выжыць. Мы прадпрыемства шматфункцыянальнае. У нас ёсць і рэкламны дадатак, ёсць папулярны інтэрнэт-рэсурс, ёсць гарадскі дадатак. Мы глядзім на перспектыву, спрабуем развіваць усе бакі інфармацыйнай медыяпрасторы рэгіянальнай".

Рэгіёны Беларусі анлайн. Гэта і пра "Аршанскую газету". Праз 2 гады яна адзначыць стагоддзе на паперы, але яе сайт - самы наведвальны на Віцебшчыне сярод газетных вэб-версій. Зрэшты, ключавое пытанне прагматычнае і рэгіянальнае - аршанскі лён і лёс мадэрнізацыі галіны.

Анастасія Турок, галоўны рэдактар установы "Рэдакцыя раённай газеты "Аршанская газета" і праграмы радыёвяшчання": "Я б, як жыхарка Оршы, жадала даведацца пазіцыю Кіраўніка дзяржавы, як будзе развівацца льнаводчая галіна ў нашай краіне. Паколькі для нашага рэгіёна гэтая тэма даволі актуальная. Летась на Аршанскім ільнокамбінаце скончыўся першы этап мадэрнізацыі. На ткацкай фабрыцы № 3 было ўсталявана больш як 200 адзінак новага абсталявання, што дазволіла значна палепшыць асартымент тканіны і палепшыць умовы працы работнікаў. Дадзеная тэматыка пастаянна на старонках "Аршанскай газеты".

Зыходзячы з практыкі зносін Прэзідэнта з прэсай, гэты фармат складана спакаваць у рамкі звычайнага тэле- або радыёрэпартажу. Вельмі насычана. У сярэднім больш як 50 пытанняў. Ад глабальных, напрыклад, інтэграцыя і сувязі з цэлымі рэгіёнамі - Азіяй, Лацінскай Амерыкай і Афрыкай - да асабістых: музычныя прыхільнасці, эмоцыі ад спартыўных перамог і сямейныя клопаты. Нашы калегі-тэлевізійшчыкі з Гомеля плануюць вырашаць задачу цыклам сюжэтаў.

Алег Сянцюраў, карэспандэнт ТРК "Гомель": "Верагодней за ўсё, гэта будзе некалькі сюжэтаў, такі своеасаблівы цыкл. Таму што хацелася б максімальна асвятліць тыя пытанні, якія будуць паднятыя на прэс-канферэнцыі. Я разумею, што цэнтральнае тэлебачанне гэта таксама будзе асвятляць, але хачу сказаць, што рэгіянальнае тэлебачанне таксама даволі добра глядзіцца".

Больш актыўна прыцягваць рэгіянальную прэсу на знакавыя медыяпадзеі - гэта і патрабаванне Прэзідэнта, і ўстояная практыка. Амаль палова журналістаў у адкрытым дыялогу заўтра - менавіта рэгіянальшчыкі.

Для ўлады гэта зваротная сувязь з усімі куткамі краіны. Для журналістаў - статус, высокая цікавасць аўдыторыі і ўкладанне ў галоўныя мадэрнізацыйныя праекты рэспублікі. Так разважаюць у рэдакцыі "Нясвіжскіх навін".

Масіўнае прадстаўніцтва нашых рэгіянальных калегаў ламае стэрэатып і амаль агульнасусветную догму т. з. прэзідэнцкіх прэс-пулаў. Гэта калі пытанне, прапанову або ініцыятыву Кіраўніку дзяржавы можа агучыць толькі карэспандэнт вядучых выданняў, напрыклад, федэральных або агульнарэспубліканскіх. Іншых адсейвае прэс-служба. Скажам, на прэс-канферэнцыі Барака Абамы складана ўявіць пытанне або праблемную рэпліку ад мясцовай газеты маленькага гарадка Фергюсан. Нават калі гэтая рэпліка ад імя суполкі магла б выратаваць горад ад беспарадкаў. Задача ўлады - своечасова пачуць і зразумець запыты рэгіёнаў. Менавіта таму заўтра ў адкрытым дыялогу з беларускім Прэзідэнтам у Палацы Незалежнасці будуць нароўні ўдзельнічаць і невялікая "раёнка", і найбуйнейшы друкаваны холдынг "СБ - Беларусь Сёння".

Падлічыць, нават прыкладна, аўдыторыю заўтрашняга адкрытага дыялогу Прэзідэнта з журналістамі - няпростая задача. Мяркуйце самі: прамая радыётрансляцыя, відэатрансляцыя на сайце Белтэлерадыёкампаніі, анлайн-дзённікі на дзясятках айчынных і замежных парталаў, тэлеверсія на трох каналах нашага холдынга "Беларусь 1, 2" і спадарожнікавым "Беларусь-24" - відэапаток ТРК "Мир" - гэта ўся СНД, калегі-суседзі з Расіі, Украіны і Польшчы. Галоўныя рэсурсы Заходняй Еўропы, ЗША і Азіі плюс сацыяльныя сеткі і блогі. Г. з. інтарэс да Беларусі заўтра будзе вымярацца не краінамі, а кантынентамі, і не тысячамі, а дзясяткамі мільёнаў чалавек. Шматлікія з іх ізноў адкрыюць для сябе Беларусь, а значыць, адкрытым дыялог будзе ва ўсіх сэнсах.